فاجعه بیمارستان اصلی کودکان کی‌ یف سوژه ای برای غرب شد تا با هجمه رسانه ای و جنگ ترکیبی، مقصر این فاجعه به جهانیان را روسیه معرفی کند.

هجمه رسانه‌ای و جنگ ترکیبی غرب علیه روسیه/ مقصر فاجعه بیمارستان اصلی کودکان کی‌ یف پیدا شد

به گزارش قدس آنلاین، آن طور که فرانس ۲۴ گزارش داده، زلنسکی مدعی است که در حمله موشکی روسیه به کی‌ یف و چند شهر دیگر اوکراین، ۳۸ غیر نظامی کشته و ۱۹۰ تن زخمی شدند.

سازمان ملل نیز در واکنش به ادعای زلنسکی، مدعی شد که «احتمال زیادی وجود دارد که بیمارستان کی‌ یف هدف حمله موشکی مستقیم روسیه قرار گرفته باشد.»

بلافاصله سخنگوی دفتر ریاست‌ جمهوری روسیه در این خصوص اعلام کرد: کرملین قاطعانه اتهامات مربوط به حمله روسیه به بیمارستانی در کی‌ یف را رد می کند.
دیمیتری پسکوف افزود:‌ ما همچنان اصرار داریم: ما به اهداف غیرنظامی حمله نمی کنیم و حملات نیروهای مسلح روسیه به زیرساخت‌ های کلیدی و اهداف نظامی که به نوعی با توانمندی نظامی اوکراین مرتبط هستند، صورت می‌ گیرد.

پیشتر وزارت دفاع روسیه گزارش داده بود که نیروهای مسلح این کشور در واکنش به تلاش برای حمله اوکراین به تاسیسات انرژی در خاک روسیه، حمله ای با دقت بالا به تاسیسات صنایع نظامی و پایگاه های هوایی نیروهای مسلح اوکراین در ۸ جولای (دوشنبه ۱۸ تیرماه) انجام دادند که اهداف این عملیات محقق شد.

وزارت دفاع روسیه افزود: عکس‌ ها و فیلم‌ های موجود در صحنه، واقعیت انهدام بیمارستان در پی سقوط یک موشک پدافند هوایی اوکراین را تأیید می‌ کند.
در این بیانیه آمده است:‌ اقدامات مشابه حکومت اوکراین هر سال در آستانه نشست ناتو رخ می‌ دهد.

در ادامه هم سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت:‌ تلاش  های حکومت زلنسکی (رئیس‌ جمهور اوکراین) برای استفاده تبلیغاتی از فاجعه بیمارستان کودکان در کی‌ یف، ماهیت غیرانسانی آن را تأیید می کند.
ماریا زاخارووا افزود: قبلاً تأیید شده است که موشک غربی از سامانه موشکی ضدهوایی «نسامس» NASAMS به ساختمانی در محوطه بیمارستان کودکان «اوخمتدیت» اصابت کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.